Reklamowy SMS

Ze względu na zmiany w prawie, które umożliwiły wysyłanie maili na firmowe skrzynki, nawet bez uzyskania wcześniejszej zgody, reklama realizowana tą drogą stała się mniej skuteczna. Na adresy mailowe firm trafia obecnie znacznie więcej niechcianej korespondencji, niż jeszcze parę miesięcy temu, co powoduje że ten kanał komunikacji przestał być postrzegany jako bardzo efektywny i siłą rzeczy reklamodawcy szukają odpowiednich alternatyw, czyli nowych sposobów dotarcia do klienta, ze swoim przekazem.

Na pewno jednym z takich sposobów może być - SMS.

SMS kojarzy nam się przede wszystkim z korespondencją realizowaną w życiu prywatnym. Wysyłamy SMS-y do rodziny, znajomych, przyjaciół etc. Tymczasem SMS to również bardzo dobry sposób na komunikację ze swoimi potencjalnymi lub obecnymi klientami.

Nie trzeba nikomu uzmysławiać, że telefony komórkowe są dzisiaj jednymi z najbardziej powszechnie używanych urządzeń, które zabieramy ze sobą praktycznie wszędzie. Tak więc nasze komunikaty (firmowe) wysyłane tą drogą z bardzo dużym prawdopodobieństwem zostaną szybko odebrane i przeczytane przez adresata. Co zdecydowanie rzadziej ma miejsce w przypadku wiadomości mailowych, które często są odbierane dopiero po paru godzinach albo nawet dniach.

A że ilość SMS-ów stricte reklamowych cały czas nie jest jeszcze duża, ich otrzymywanie przez odbiorcę nie powoduje negatywnych odczuć ani frustracji, no przynajmniej nie w takim stopniu jak to ma coraz częściej miejsce gdy dostajemy 5. czy 10. w ciągu 1-2 godzin wiadomość mailową.

Warto zatem pomyśleć w jaki sposób wykorzystać SMS-y jako kanał komunikacji reklamowej


sms reklamowy Ważną kwestią jest jaką ofertę wybrać, tzn. jak i za ile wysyłać dane SMS-y. Jedną z propozycji jest „usługa SMS” oferowana przez telefonię internetową HaloNet.

HaloNet jest dostawcą telefonii internetowej i kojarzony jest przede wszystkim z niskimi stawkami za połączenia telefoniczne (od 4 gr/min.), z faxem internetowym czy też tanim numerem telefonu z wybranej polskiej strefy numeracyjnej (1 zł/rok za pierwszy numer telefoniczny). HaloNet posiada jednak w swojej ofercie również ww. usługę wysyłania SMS-ów.

Koszt wysłania wiadomości o określonej długości na polski numer to 13 groszy brutto. W HaloNet jest możliwe również wysyłania SMS-a na zagraniczny numer, wtedy cena wzrasta o 20 groszy brutto.

halonet sx SMS-y można przesyłać na dwa sposoby, przy użyciu panelu Klienta oraz za pomocą autorskiego programu HaloNet SX, który jest dedykowany dla urządzeń z zainstalowanym systemem Windows XP, Vista lub 7.
Przy większej ilości odbiorców można wysyłać dany SMS hurtowo, w przypadku panelu Klienta - do 100 odbiorców jednocześnie, a w HaloNet SX do 10 numerów.

SMS w podstawowej wersji ma w polu nadawcy zawsze „HaloNet”. Jeśli zależy nam na indywidualizacji naszego przekazu i zmniejszeniu anonimowości, możemy wykupić opcję „własnej nazwy”. Wtedy zamiast „HaloNet” nasza wiadomość będzie posiadała w polu nadawcy nazwę którą wybierzemy (szczegółowe informacje na temat opisywanej usługi, w tym warunki dotyczące wyboru określonej nazwy, znajdują się na stronie - www.halonet.pl/halonet-sx/sms-wlasna-nazwa/).
Koszt tej usługi to 25 zł netto/miesiąc.